«Πιάνοντας» την τάση που ξεκίνησε στις παρυφές του Κόλπου του Μεξικού, τα πρώτα ξενοδοχεία του είδους για την Ελλάδα λειτουργούν εδώ και λίγα χρόνια στην Κέρκυρα και την Κρήτη, στη Μύκονο (όπου υπάρχουν αρκετές μικρές μονάδες μόνο για ζευγάρια), τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, τη Σκιάθο και αλλού.

Ανάμεσα στα πρώτα μεγάλα ξενοδοχεία του είδους στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνονται το «Aquis Agios Gordios Beach» (246 δωματίων και μπανγκαλόου) στην Κέρκυρα, για τουρίστες άνω των 18 και το «Aquis Silva Beach» στη

Χερσόνησο της Κρήτης (για άτομα άνω των 14).

Νέο τουριστικό προϊόν για την Ελλάδα, που αποκτά και Έλληνες «οπαδούς»

Πάντως, το ειδικό αυτό ξενοδοχειακό προϊόν, που κερδίζει ολοένα περισσότερους οπαδούς, δεν είναι ακόμη τόσο διαδεδομένο στην Ευρώπη, όσο στην Αμερική, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια μάρκετινγκ της «Aquis Hotels & Resorts», Ράνια Δεϊμέζη.

«Eχουν βέβαια κάνει την εμφάνισή τους και στην Ευρώπη ξενοδοχεία adults-only, κυρίως σε δημοφιλή θέρετρα, όπως Μαγιόρκα, Γκραν Κανάρια, Τουρκία, Αίγυπτο, Μάλτα, Κύπρο και, πλέον, στην Ελλάδα [...] Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί νέο προϊόν για τη χώρα μας, το οποίο μπορεί να προσελκύσει ένα μεγάλο μέρος ξένων τουριστών και έχει αρχίσει και διαδίδεται σταδιακά και στο ελληνικό κοινό», σημειώνει η κα Δεϊμέζη, σύμφωνα με την οποία τα ξενοδοχεία ενηλίκων δεν υποδέχονται μόνο ενήλικες με τη στενή έννοια.

«Μιλάμε για «child-free environment» (σ.σ. περιβάλλον χωρίς παιδιά), αλλά ο αποκλεισμός αυτός δεν εξαιρεί πάντα και τους εφήβους […] Πάντως σε αυτά τα ξενοδοχεία δεν θα ακούσει κάποιος φωνές μικρών παιδιών», εξηγεί και διευκρινίζει ότι, εκτός της ηλικιακής, υπάρχει διεθνώς πληθώρα άλλων ορισμών, που διευρύνουν ή εξειδικεύουν το φάσμα των υπηρεσιών των ξενοδοχείων, όπως «adult-oriented» (σ.σ. προσανατολισμένα σε ενηλίκους), couples only (σ.σ μόνο για ζευγάρια) και «exciting singles vacations» (σ.σ. συναρπαστικές διακοπές για εργένηδες και εργένισσες).

Πληρότητες 85%-95% από Απρίλιο έως Οκτώβριο

Ποιες υπηρεσίες προσφέρει, όμως, ένα τέτοιο ξενοδοχείο; «Στο «Agios Gordios», που λειτουργεί ως ξενοδοχείο ενηλίκων από το 2008, έχουμε προχωρήσει στον σχεδιασμό και λειτουργία αρκετών εγκαταστάσεων, απαραίτητων για την αρτιότερη προσφορά αυτού του προϊόντος, όπως κέντρο αναζωογόνησης, γήπεδα τένις, εστιατόρια, αλλά και ειδικές θεματικές βραδιές. Στην Κέρκυρα το ξενοδοχείο απευθύνεται σε άτομα 18+. Το «Aquis Silva» στην Κρήτη, ανακαινίστηκε πλήρως το χειμώνα 2009-2010 και έγιναν οι απαραίτητες διαμορφώσεις για τη λειτουργία του ως ξενοδοχείου για ενήλικες. Και εδώ, η λειτουργία ενός κέντρου αναζωογόνησης ήταν απαραίτητη, ενώ όλος ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων επαναπροσδιορίστηκε, π.χ. με αποξήλωση παιδικής πισίνας και παιδικής χαράς, δημιουργία αίθουσας με όργανα γυμναστικής και διαμόρφωση των δωματίων/διαμερισμάτων. Στην Κρήτη η μονάδα απευθύνεται σε άτομα 14+», επισημαίνει η κα Δεϊμέζη.

Το πώς υποδέχθηκε το κοινό αυτό το νέο προϊόν αντανακλάται στις πληρότητες των δύο ξενοδοχείων, που κυμαίνονται μεταξύ 85% και 95%, καθόλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου Απριλίου-Οκτωβρίου.

Το προφίλ του τουρίστα που ταξιδεύει χωρίς παιδιά

Η ζήτηση του εξειδικευμένου αυτού ξενοδοχειακού προϊόντος αυξάνεται διαρκώς. Η πλειοψηφία των ατόμων που ταξιδεύουν χωρίς παιδιά προέρχονται από χώρες, όπως Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία αλλά και από τα σκανδιναβικά κράτη.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών αυτών των ξενοδοχείων αποτελείται από ζευγάρια άνω των 40 ετών, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι δεν έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις και πολλοί από αυτούς ταξιδεύουν έως και τρεις φορές στο ίδιο ξενοδοχείο ή άλλα ξενοδοχεία, που προσφέρουν το ίδιο concept μέσα στην ίδια σεζόν.

«Πολύ σημαντικό μέρος των πελατών μας είναι και οι νεόνυμφοι. Από έρευνά μας προκύπτει ότι σε μεγάλο ποσοστό επιλέγουν τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία. Τέλος υπάρχει και ένα μικρότερο ποσοστό πελατών μας, που αποτελείται και από ζευγάρια ομοφυλόφιλων», σημειώνει η κα Δεϊμέζη και προσθέτει ότι πολλά ζευγάρια δίνουν κάθε χρόνο «ραντεβού» στο ίδιο ξενοδοχείο για να περάσουν τις διακοπές τους μαζί.

Τι συμβαίνει, όμως, με τους πελάτες, που μη γνωρίζοντας ότι τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία δεν δέχονται παιδιά, φτάνουν μέχρι τη ρεσεψιόν τους για να κλείσουν δωμάτιο; Για να αποφύγει τέτοια περιστατικά, η αλυσίδα προβάλει ως εξειδικευμένες τις συγκεκριμένες δύο μονάδες, μέσω των μεγαλύτερων τουριστικών ευρωπαϊκών πρακτορείων.

«Και στις δυο περιπτώσεις adults-only μονάδων μας, σε ακτίνα λίγων χιλιομέτρων- όχι πάνω από τέσσερα- η αλυσίδα μας προσφέρει εναλλακτικές προτάσεις για οικογενειακές διακοπές. Φροντίζουμε για την άμεση μεταφορά των τουριστών με παιδιά στα ξενοδοχεία […], δίνοντάς τους την εναλλακτική, ανέξοδα και σύντομα», καταλήγει.

Πηγή: ΑΠΕ