Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

Ανακοίνωση για την Δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών

Το γεγονός της μη καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στην επιχείρηση συγκοινωνιών του Δήμου έφερε στο προσκήνιο
Α) τις ανορθολογικές τάσεις που επιβάλουν τα ιδιωτικά συμφέροντα στο τρόπο λειτουργίας της και
Β) την πρόθεση της αφαίρεσης και μεταφοράς της περιουσίας αυτής, από τη συλλογική διαχείριση του Δήμου στην ιδιωτική. Δηλαδή την ιδιωτικοποίηση ενός κομματιού της ισότιμα κοινής –για το Λαό- περιουσίας του Δήμου.
Από πληροφορίες που πήραμε από εργαζόμενους και από τον παραιτηθέντα πρόεδρο, ο οποίος προσπάθησε να την φέρει σε πιο ορθολογικά πλαίσια χωρίς αποφασιστική στήριξη εκ μέρους της έως τώρα ηγεσίας του Δήμου, φαίνεται καθαρά ότι η επιχείρηση αυτή είναι πολύ κερδοφόρα.
Το κάθε λεωφορείο μπορεί να αποφέρει κέρδη πάνω από τα 100.000 EURO ανά έτος. Και αυτό με το υπάρχον ανορθολογικό σύστημα ελέγχου, το οποίο περιορίζεται από την προτεραιότητα της εξυπηρέτησης των ιδιωτικής μορφής συμφερόντων, μέσα και έξω από την επιχείρηση.
Η κακοδιαχείριση, επί δεκαετίες, την φορτώνει με άδικα κόστη. Είναι μια από τις παχιές αγελάδες της οποίας το γάλα χάνεται για τον ιδιοκτήτη Λαό.
Θα μπορούσε να δίνει χαμηλού κόστους μεταφορά σε όλους τους μόνιμα εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους εκτός πόλης με ειδικές κάρτες που θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια από ένα μήνα έως και ένα έτος. Οι μαθητές και άλλες κατηγορίες με μόνιμη ανάγκη μεταφοράς, να έχουν ειδικό καθεστώς, ώστε να αγαπήσει ο κόσμος το κομμάτι αυτό της περιουσίας του και όχι να δημιουργεί αγανάχτηση από τον τρόπο λειτουργίας του. Όλα αυτά έχουν σαν στόχο την υποβολή της ιδέας της ιδιωτικοποίησης, για να λειτουργεί ανταγωνιστικά ως προς το περιβάλλον της, μετατρέποντας σε κόστη για τους πολλούς, τις προσδοκίες κερδοφορίας των ιδιωτών που θα τις έχουν.
Βέβαια τα ‘κέρδη’ μιας τέτοιας επιχείρησης δεν είναι μόνον τα εσωτερικά λογιστικά κέρδη τα οποία ξέρουν να μετράνε για μια Καπιταλιστική επιχείρηση, οι απολογητές του συστήματος.
Η επιχείρηση συγκοινωνιών μπορεί να προσφέρει κέρδηστο σύνολο της οικονομίας:
1ον.- Από την πιο ανθρώπινη και πολιτισμένη, ευχάριστη συγκοινωνία για τους τουρίστες,
2ον.- Από την λιγότερο ακριβή για τον εργαζόμενο κόσμο και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός πόλης της Σκιάθου, και λόγω της πολιτικής των εισιτηρίων αλλά και λόγω της πολιτικής συχνότητας αλλά και των διαδρομών των δρομολογίων, που να εναρμονίζονται με τις ανάγκες των μικρών τουριστικών επιχειρήσεων εκτός πόλης,
3ον.- Από την πλευρά των όρων εργασίας των ίδιων των εργαζομένων σε αυτές αλλά και
4ον.- Από την πλευρά της ασφάλειας των μεταφορών, αφού όλοι γνωρίζουμε την ανασφάλεια που συνεπάγεται η κερδοσκοπική πύκνωση των μεταφερόμενων επιβατών, οι οποίοι ξεπερνούν κατά πολύ το όριο μεταφορικής δυνατότητας των μεταφορικών αυτών μέσων. Ανασφάλεια που επιβάλει η επιδίωξη του μεγιστοποιημένου ανταγωνιστικού ιδιωτικού κέρδους που κυριαρχεί στην λογική της λειτουργίας και αυτού του τομέα της οικονομίας μας.
Μας είναι ιδιαιτέρως δυσάρεστη η διαπίστωση

Περισσότερα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου