Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Γ. Παπανδρέου: Αυτά θα κάνουμε για τον τουρισμό μέσα στο 2011

Μεγάλες αλλαγές στο κράτος, στην οικονομία, στους θεσμούς, στο πολιτικό σύστημα και πάνω από όλα στη νοοτροπία όλων μας είναι το κλειδί για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου κατά την ομιλία του στην τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).


Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι μαγικές συνταγές για έξοδο από την κρίση δεν υπάρχουν, και πρόσθεσε ότι "όσοι περισσότεροι είμαστε, όσοι περισσότεροι στηρίξουμε αυτές τις μεγάλες αλλαγές, τόσο πιο γρήγορα θα δούμε το φως της εξόδου από το τούνελ".

Ο κ. Παπανδρέου απέκλεισε ξανά έμμεσα πλην σαφώς το ενδεχόμενο εκλογών, λέγοντας ότι θα προχωρήσει "με όλους εκείνους που θέλουν να αλλάξει η Ελλάδα, που είτε μέσα από την δουλειά τους καθημερινά, είτε από τον δημόσιο ρόλο τους, είτε από την κοινωνική τους προσφορά, είτε μέσα από την επιχείρησή τους, κάνουν την αλλαγή πράξη" και θα συγκρουστεί με "μικρές ή μεγαλύτερες ολιγαρχίες", υπογραμμίζοντας ότι "δεν διστάσαμε να πάρουμε τις αποφάσεις που έπρεπε για το καλό της χώρα μας. Διλήμματα υπήρξαν. Πολλά. Όλα, όμως, απαντήθηκαν και απαντώνται από την αταλάντευτη βούλησή μας να αλλάξουμε αυτή τη χώρα. Να κάνουμε αυτό που πρέπει".

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον
οδικό χάρτη που ανακοίνωσε πριν το Πάσχα, αναφέροντας ότι με αυτόν "θα πορευτούμε και αυτόν θα εξειδικεύσουμε περαιτέρω. Και θα πετύχουμε, να είστε όλοι βέβαιοι.
Δουλεύοντας όλοι μαζί, με υπομονή και πίστη στο σκοπό μας, η Ελλάδα θα αλλάξει προς το καλύτερο. Θα βγει από την κρίση".

Ο κ. Παπανδρέου τόνισε επίσης ότι "η Κυβέρνηση δεν θέλει και δεν μπορεί να εμπλακεί σε μια δημόσια συζήτηση και απίστευτη σεναριολογία που αγγίζει πολλές φορές τα όρια της εγκληματικότητας και εντός αλλά και εκτός Ελλάδας. Θέλω να ξέρετε ότι εμείς διαχειριζόμαστε αυτό το μεγάλο εθνικό πρόβλημα και το κάνουμε όχι μόνο με τρόπο υπεύθυνο, με προσοχή αλλά και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να προστατευθούν τα συμφέροντα της Ελλάδας μέσα στις σημερινές παγκόσμιες συνθήκες".

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο ελληνικό χρέος, για το οποίο παρότι ανέφερε πως δε δημιουργήθηκε τώρα αλλά στο παρελθόν, δεν αρνήθηκε μέρος της ευθύνης για αυτό λέγοντας ότι "εμείς χτίσαμε το χρέος όταν εγκαταλείψαμε τις αρχές και τις αξίες μας και υιοθετήσαμε άλλες. Όταν, για παράδειγμα, μας ξέφυγε η έννοια του μέτρου και τα πάντα πνίγηκαν στην σπατάλη. Όταν χάθηκε η έννοια της προσφοράς και φώλιασε η διαφθορά. Όταν χάσαμε το πνεύμα της συλλογικότητας και επιβλήθηκε η ατομικότητα. Όταν από το κέντρο της Ελληνικής κοινωνίας έφυγε ο άνθρωπος και μπήκε η κατανάλωση".

Τόνισε επίσης την ανάγκη προκειμένου η χώρα να βγει από την κρίση "να γυρίσουμε σε ότι καλό εκπροσωπούμε σαν Έλληνες, να αναδείξουμε ξανά την έννοια του φιλότιμου, το μεράκι, το κέφι για δημιουργία, το πολυμήχανο του Έλληνα να το στρέψουμε στην καινοτομία και όχι στο πως θα κοροϊδέψει τον διπλανό του, την ελληνική φιλοξενία, την ντομπροσύνη, την περηφάνια για το ότι όμορφο έχει η Ελλάδα".

Ο πρωθυπουργός έδωσε συγχαρητήρια στον τουριστικό κόσμο για τη διαφαινόμενη σημαντική άνοδο του Ελληνικού τουρισμού φέτος, ενώ τόνισε επίσης και την επίσης σημαντική άνοδο των ελληνικών εξαγωγών. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της συνεργασίας Πολιτείας και τουριστικού κόσμου για τη συνέχιση της ανοδικής πορείας του τουρισμού, και πρόσθεσε ότι στην περσινή του ομιλία δεσμεύτηκε για 20 εξελίξεις στον τουρισμό, από τις οποίες ολοκληρώθηκαν οι 17, ενώ υλοποιήθηκαν και 5 πρωτοβουλίες που η κυβέρνηση δεν τις είχε υποσχεθεί.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός ανάφερε ότι ο ΣΕΤΕ εντάχθηκε στον σκληρό πυρήνα της ΟΚΕ ως ισότιμος εταίρος, ψηφίστηκε ο νέος επενδυτικός νόμος, δόθηκε ώθηση σε επενδύσεις σε καινοτομία, πρωτοπορία και πράσινη ανάπτυξη, αναθεωρήθηκε και αναδιοργανώθηκε το ΕΣΠΑ προκειμένου να αξιοποιηθούν τα κονδύλιά του για τις ειδικές μορφές τουρισμού, μειώθηκε ο ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία, δημιουργήθηκαν κίνητρα για τις αερομεταφορές και προς την προσέλκυση νέων εταιριών για τη δημιουργία νέων πτήσεων, προχώρησε η απαλλαγή πληρωμής των τελών προσγείωσης, απογείωσης και παραμονής αεροσκαφών σε όλους τους κρατικούς αερολιμένες, πλην του αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Ο κ. Παπανδρέου έκανε λόγο και για τις αντιδράσεις που συνάντησε η κυβέρνηση, όπως στην περίπτωση της άρσης του καμποτάζ, τόνισε ωστόσο ότι η άρση αυτή θα έχει μόνο καλά αποτελέσματα έχει και θα έχει για τη χώρα μας, για την αύξηση των θέσεων εργασίας, για τη δημιουργία νέων ευκαιριών σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις.

Πρόσθεσε επίσης ότι η κυβέρνηση προχωρά "στην υλοποίηση του προγράμματος "Αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών για τους επισκέπτες" του πολιτιστικού μας προϊόντος", καθώς "ενώ η χώρα μας έχει συγκριτικό της πλεονέκτημα τους μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία, τα μνημεία βυζαντινά ή νεότερα, από όσους επισκέπτες έρχονται για πολιτιστικό τουρισμό επιστρέφουν στην Ελλάδα μόνο οι μισοί", καθώς "ενώ έχουμε επενδύσει στην επιστημονική ανάδειξη των μνημείων μας, δεν είχαμε κάνει το ίδιο για την τουριστική τους αξιοποίηση".

Ο πρωθυπουργός έκανε ακόμα λόγο και για τον επανασχεδιασμό της τουριστικής προβολής της χώρας στο εξωτερικό, καθώς "επενδύσαμε στις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο για να έχουμε γρήγορη, άμεση και φτηνή πρόσβαση στις αγορές. Σχεδιάσαμε και πραγματοποιήσαμε για πρώτη φορά στοχευμένη καμπάνια ανά χώρα, ανά αγορά, ανά προϊόν.

Στον EOT μιλήσαμε για απόλυτη αλλαγή νοοτροπίας και ναι, καθημερινά δουλεύουμε με άλλη νοοτροπία. Βάλαμε τάξη στα οικονομικά μας μιλήσαμε για επανάκτηση της αξιοπιστίας μας και ναι ήδη μέσα σε ένα χρόνο έχουμε ανακτήσει τις σχέσεις με τα ξένα μέσα.

Έπειτα από μελέτη αξιολόγησης των γραφείων Εξωτερικού, προχωρήσαμε στον περιορισμό τους στο 1/3 και την αναδιάρθρωσή τους, όπου κρίθηκε απαραίτητο. Η Ελλάδα ενίσχυσε την φωνή της στο διαδίκτυο. Αναβαθμίστηκε το visitgreece.gr, δημιουργήθηκε το my-greece.gr ένας διαδικτυακός τόπος που κάθε Έλληνας μπορεί να περιγράψει την εμπειρία του. Βάλαμε την η Ελλάδα στα social media (Facebook, Twitter, YouTube, Flickr) όταν δεν είχαμε καν παρουσία και πάμε καλά σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας, κερδίζουμε έδαφος κάθε μέρα.
Δημιουργήσαμε μια στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια βασισμένη στην εμπειρία του ίδιου του επισκέπτη. Με πραγματικούς επισκέπτες, σε πραγματικούς τόπους, σε πραγματικό χρόνο, το YOUINGREECE. Κύρια στόχευση μας ήταν η αποστολή του υλικού σε opinion makers και την προβολή του στο διαδίκτυο. Θέσαμε τις βάσεις για συνδιαφήμιση του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα και ενισχύθηκαν οι επισκέψεις ξένων δημοσιογράφων και opinion makers στην πατρίδα μας, για να ζήσουν από κοντά την Ελληνική Εμπειρία".

Ο κ. Παπανδρέου μίλησε ακόμα και για την ενίσχυση των άλλων μορφών τουρισμού όπως το "citybreak". "Για το 2011 η ενίσχυση του τουρισμού πόλης αποτελεί προτεραιότητά μας. Ήδη το 2010 αναπτύξαμε δυο νέα προϊόντα για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη: Το Athens Every Week και το Θεσσαλονίκη-Σταυροδρόμι των Πολιτισμών αντίστοιχα".

Τόνισε όμως ότι "εάν θέλουμε να αναδείξουμε τον τουρισμό ως πρότυπο ανάπτυξης στην Ελλάδα θα πρέπει όπως αναζητούμε την μηνιαία αύξηση των αφίξεων και των εισπράξεων πρέπει να κοιτάμε και την αύξηση των θέσεων εργασίας. Διότι ανάπτυξη που δεν δημιουργεί θέσεις εργασίας είναι ανάπτυξη με κοντά πόδια".

Στη συνέχεια ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στις δράσεις της Πολιτείας για την ενίσχυση της απασχόλησης στον τουρισμό, αλλά και στην επιχορήγηση Εποχικών Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων.


Οι προτεραιότητες για το 2011
Σε ότι αφορά στις προτεραιότητες της Πολιτείας για τον τουρισμό το 2011, ο πρωθυπουργός ανάφερε ότι η στρατηγική της Πολιτείας "θα αναπτυχθεί παράλληλα σε τρία επίπεδα.

Πρώτον, στη διευκόλυνση των επενδύσεων.

Δεύτερον, στη διευκόλυνση της πρόσβασης στη χώρας μας, ώστε να πετύχουμε αυξήσεις τόσο σε ποσοτικούς, όσο και σε ποιοτικούς όρους.

Τρίτον, στην προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα:

Αναφορικά με την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό.
o Η τουριστική προβολή της Ελλάδας δεν είναι και δεν μπορεί να είναι κρατικό μονοπώλιο.

o Όπως κάναμε και μέχρι τώρα, θέλουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασίας μας για να διασφαλίσουμε την συνέχεια και την συνέπεια του μηνύματος μας.

o Να δημιουργήσουμε το πλαίσιο όπου η προβολή θα έχει την απαραίτητη ευελιξία για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών και των νέων μέσων.

o Μαζί μπορούμε να διασφαλίσουμε αυτό το πλαίσιο μέσα από έναν κοινό φορέα προβολής της Ελλάδας και εμπορικής αξιοποίησης των νέων μέσων.

o Η πρότασή σας με βρίσκει σύμφωνο αλλά θα πρέπει να δείτε πώς αυτός ο φορέας δεν θα αποκτήσει τις αγκυλώσεις της δημόσιας διοίκησης και δεν θα επεμβαίνει στον ρόλο του ΕΟΤ.

o Διότι παράλληλα πρέπει να δώσουμε και νέο νόημα στον ρόλο του κράτους. Ώστε να προβάλει και να εγγυάται πάντα μια διακριτή ταυτότητα της χώρας. Να προβάλει και περιοχές ή και μορφές τουρισμού της χώρας μας που σήμερα δεν είναι ανεπτυγμένες ενώ έχουν μεγάλες δυνατότητες.

o Χρειάζονται και αυτές οι περιοχές φωνή αν θέλουμε πραγματικά την ισόρροπη ανάπτυξη και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού.

o Και με την ευκαιρία, θα ήθελα να σας συγχαρώ για τη συνεργασία σας για το πρόγραμμα της EXPEDIA αλλά και της προβολής μέσω των tour operators και των αερογραμμών.

Τώρα, σχετικά με την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού τουρισμού και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στη χώρα μας.
Πρώτον, συνεχίζουμε την προσπάθειά μας για την αναθεώρηση του καθεστώτος χορήγησης Βίζα, κάτι που φυσικά σχετίζεται με τη μάχη που πρέπει να δώσουμε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

o Πέρσι ξεκίνησε μια συστηματική δουλειά για την απλοποίηση χορήγησης θεωρήσεων
Θα συνεχίσουμε αυτήν την δουλειά σε κάθε γωνιά της γης όπου υπάρχουν εν δυνάμει επισκέπτες.

o Αλλά θα την κάνουμε και πιο αποτελεσματικά.

o Καταρχήν απλοποιώντας σημαντικά τη διαδικασία

- Παράδειγμα για το πώς μικρές αλλαγές στην Ελληνική γραφειοκρατία μπορούν να κάνουν μεγάλες διαφορές: το χαρτόσημο στην βίζα Schengen

- Μόνο η Ελλάδα εδραίωσε την Ευρωπαϊκή βίζα και κράτησε το παραδοσιακό χαρτόσημο της Ελληνικής διαδικασίας. Το κόστος σε χρόνο και ανθρώπινο δυναμικό να κωλυθεί αυτό το χαρτόσημο, να σφραγισθεί και να υπογραφεί φτάνει το 40% του συνολικού! Ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε εντολή να καταργηθεί. Αλλά θέλω στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι τα εύσημα ανήκουν στον υπάλληλο που τόλμησε να προτείνει την κατάργησή του.
Επίσης όμως, πέραν του τι κάνουμε εμείς ως χώρα, θα δώσουμε μάχη και στην Ευρώπη. Σήμερα είναι πολλές χώρες που θέλουν αναθεώρηση του Schengen. Συμφωνούμε αλλά με άλλη κατεύθυνση - θέλουμε απλοποίηση. Δεν μπορεί όλοι οι παραγωγικοί κλάδοι της Ευρώπης να διευκολύνονται από την Ένωση και ο τουρισμός να υποφέρει.

- Έμφαση σε Ρωσία, Τουρκία, BRICs. Και προσωπικά έχω εισηγηθεί στην ΕΕ την μεγαλύτερη ευελιξία για τις θεωρήσεις Τούρκων υπηκόων που θέλουν να επισκεφτούν στην Ελλάδα.

Δεύτερη πρωτοβουλία για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού τουρισμού και να διευκολύνουμε την πρόσβαση των επισκεπτών στις διάφορες περιοχές.
Έδωσα εντολή στον Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων να προχωρήσει σε μειώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με την κατάργηση πολλών κρατήσεων υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διότι θέλουμε τόσο η Ελληνική οικογένεια όσο και ο επισκέπτης να φτάνει στον προορισμό του με το μικρότερο δυνατό κόστος.

o Καταργούμε αναχρονιστικές κρατήσεις που σήμερα δεν έχουν κανένα νόημα αλλά όμως επιβαρύνουν χωρίς λόγο την οικονομία και την κοινωνία.

o Με τις μειώσεις των κρατήσεων και τις ισόποσες μειώσεις των εισιτηρίων, ελαφραίνουμε τα βάρη στη μέση Ελληνική οικογένεια, μειώνουμε το κόστος του τουριστικού μας προϊόντος και ενισχύουμε τον τουρισμό. Το μέτρο αυτό θα μειώσει το κόστος των εισιτηρίων περίπου 10%.

Η τρίτη πρωτοβουλία μας στην ίδια κατεύθυνση αφορά το Σπατόσημο:

o Πέρσι και φέτος καταργήσαμε όλα τα τέλη προσγείωσης, απογείωσης και παραμονής αεροσκαφών σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας

o Φέτος πάμε ένα βήμα παραπάνω: Είμαστε στο τελικό στάδιο με στόχο να μειώσουμε το σπατόσημο για πτήσεις που φτάνουν στα περιφερειακά αεροδρόμια τους χειμερινούς μήνες από αεροδρόμια εκτός ΕΕ αλλά σε απόσταση ίδια με τα πιο απόμακρα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

o Για να δώσω συγκεκριμένα παραδείγματα: αντί το μειωμένο τέλος να ισχύει μόνο για τα αεροδρόμια της Ευρώπης θα ισχύει για πτήσεις π.χ. από πόλεις όπως η Μόσχα ή το Τελ Αβίβ τους μήνες του χειμώνα

o Αυτό είναι ένα σοβαρό κίνητρο για πτήσεις του καλοκαιριού να μείνουν ανοιχτές τον χειμώνα για να εξυπηρετήσουν τον χειμερινό τουρισμό και τα city breaks.

Και έρχομαι στο θέμα της αδειοδότησης των επιχειρήσεων και στις διαδικασίες για την απλοποίησή της.

o Είναι γνωστό ότι οι διαδικασίες αδειοδότησης στην Ελλάδα είναι αναχρονιστικές και έχουν σχεδιαστεί από ένα φοβικό κράτος, που αντιμετωπίζει κάθε επιχείρηση με καχυποψία και όχι με εμπιστοσύνη, με μόνα αποτελέσματα την ταλαιπωρία, την καθυστέρηση και την διαφθορά

o Πολλά υπουργεία, πολλοί εμπλεκόμενοι φορείς, πολλά δικαιολογητικά που κατατίθενται ξανά και ξανά χωρίς κανέναν συντονισμό, χωρίς καμία δέσμευση εκ μέρους της Πολιτείας για τη γρήγορη εξυπηρέτησή τους.

o Προσέξτε για τι είδους γραφειοκρατία μιλάμε:
200 επιχειρήσεις αυτού του τύπου καταθέτουν στο Δημόσιο κάθε χρόνο από 180 δικαιολογητικά η κάθε μία για να ξεκινήσουν μια επένδυση σε κύριο τουριστικό κατάλυμα.
Αυτό σημαίνει 36.000 δικαιολογητικά το χρόνο...
Και για την ανανέωση, 3.000 επιχειρήσεις καταθέτουν από άλλα 20 δικαιολογητικά, δηλαδή άλλα 60.000 δικαιολογητικά ακόμα ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
Και βέβαια όλοι ξέρετε τους χρόνους που απαιτούνται για να διεκπεραιωθούν όλες αυτές οι υποθέσεις...

Ένα Κράτος, που τελικά δούλευε για τον εαυτό του και για κανέναν άλλον. Ή μάλλον είχε και έχει στηθεί σε μεγάλο βαθμό για να θέτει εμπόδια. Εμπόδια που μετά εξαργυρώνονται σε ψήφους, διαφθορά, αντίτιμα δηλαδή ιδιοτελή που σταματούν την επιχειρηματικότητα και την εγκλωβίζουν την ανάπτυξη, την δημιουργικότητα και την πρωτοβουλία.
Για αυτό είναι πολύ εύκολο να φωνάζουμε γενικά για την ανάπτυξη αλλά αυτό δεν αρκεί.
Ας καταλάβουμε ποιά ανάπτυξη θέλουμε και ποιά τελικά ήταν τα εμπόδια στην χώρα μας για την σωστή ανάπτυξη.

o Το ΥΠΠΟΤ σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία έχει ξεκινήσει μια δουλειά που θα βοηθήσει σημαντικά την διαδικασία
Μεταξύ αυτών εξετάζουμε:

- Την ίδρυση Ειδικής Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων για επενδύσεις που δε μπορούν να ενταχθούν στο Fast Track.

- Την ίδρυση εντός της υπηρεσίας αυτής Πολεοδομικού Γραφείου το οποίο θα επιλαμβάνεται της έκδοσης και αναθεώρησης οικοδομικών αδειών για τις μεγάλες και σύνθετες τουριστικές επενδύσεις και για τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε δημόσια ακίνητα.

- Στόχος μας είναι και η σύσταση Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας για την αδειοδότηση των τουριστικών επενδύσεων που θα συμπεριλαμβάνει Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΠΟΤ και του ΥΠΕΚΑ που θα παρακολουθεί, θα συντονίζει και θα επιλύνει προβλήματα της αδειοδοτικής διαδικασίας.

Σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ και στο πλαίσιο της δουλειάς του Εσωτερικών και του Ανάπτυξης θα μειώσουμε τα δικαιολογητικά για νέες επενδύσεις κατά 75% και για ανανεώσεις κατά 90%. Θα μειώσουμε στο ένα τέταρτο τον χρόνο για να ξεκινήσει να λειτουργεί μια επιχείρηση και με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουμε και την ταλαιπωρία και την διαφθορά που υπάρχει.

Παράλληλα, θα ήθελα να αναφερθώ εδώ και στη ουσία κάποιων πραγμάτων που αφορούν την ολοκληρωμένη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων.

Τους τελευταίους μήνες, όπως γνωρίζετε, προχωράμε στο άνοιγμα των επαγγελμάτων.
Όμως το άνοιγμα των επαγγελμάτων δε θα ολοκληρωθεί μόνο με την ψήφιση ενός νομοσχεδίου.

Θα ολοκληρωθεί όταν εξορθολογιστούν οι διαδικασίες αδειοδότησης, που σήμερα συχνά δημιουργούν συντεχνιακές αγκυλώσεις, αλλά και όταν επί της ουσίας ο επαγγελματίας έχει την ελευθερία να προσφέρει το ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών που επιθυμεί, εντός του νομικού πλαισίου που το ορίζει.

Σήμερα, π.χ., κανείς δεν κατανοεί γιατί η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες, που δεν επιτρέπεται να μισθώσεις αυτοκίνητο με οδηγό.
Είναι ένα αναχρονιστικό μέτρο, που δεν εξυπηρετεί πια.
Θα το διορθώσουμε, προφανώς με μεγάλη ευαισθησία απέναντι στις ανάγκες άλλων επαγγελματιών, που πιθανόν να αισθάνονται ότι θίγονται από μια τέτοια αλλαγή.

Η τουριστική βιομηχανία είναι σύνθετη και καλύπτει πολλές και διαφορετικές μορφές παροχής υπηρεσιών.

Η αξιοποίηση τουριστικών κατοικιών που είναι εντεταγμένη σε ξενοδοχειακές μονάδες, είτε υπάρχουσες, είτε νέες, είναι μέσα στο σχεδιασμό μας για την παραπέρα ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου με έμφαση στην ανάπτυξη της δημόσιας περιουσίας.

Στον σχεδιασμό μας αυτό επιδιώκουμε την δημιουργία μόνιμων δεσμών με ξένους επισκέπτες γνωρίζοντας ότι τα έσοδα από την αξιοποίηση των κατοικιών αυτών θα χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη ανταγωνιστικών και βιώσιμων τουριστικών μονάδων υψηλής κατηγορίας 4 και 5 αστέρων.

Γνωρίζουμε βέβαια ότι σε άλλες χώρες υπήρξαν και αρνητικές συνέπειες από την εφαρμογή αντίστοιχης πολιτικής, αλλά θα συμπεριλάβουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις στον σχεδιασμό μας που δεν θα επιτρέψουν την δημιουργία αντίστοιχων προβλημάτων στη χώρα μας.
Κατηγορηματικά θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η πολιτική αυτή δεν αφορά την παραθεριστική κατοικία που δε συνδέεται με ξενοδοχειακή επιχείρηση. οι προϋποθέσεις για την οποία ήδη προβλέπονται από το υφιστάμενο πολεοδομικό καθεστώς.

Ο σχεδιασμός μας αυτός θα διασφαλίζει απόλυτα όπως είναι αυτονόητο το περιβάλλον.

Και έρχομαι σε ένα ζήτημα, πολύ κρίσιμο, που γνωρίζω ότι όλοι σας γνωρίζετε καλά.

Τα κριτήρια ποιότητας.

Αν μια χώρα θέλει να είναι περήφανη για την ποιότητα του τουρισμού της δεν μπορεί να αρκεστεί σε τεχνικά κριτήρια ποιότητας
Σε ορισμένες περιπτώσεις τα κριτήρια είναι εντελώς αναχρονιστικά
Θέλουμε κριτήρια που θα αναδεικνύουν την ποιότητα για κάθε είδος ξενοδοχείου
Θέλουμε κριτήρια που θα αναδεικνύουν στοιχεία της ποιότητας και της ταυτότητας που ενδιαφέρουν και δεν μετριόνται σήμερα (αν η αρχιτεκτονική είναι παραδοσιακή, αν το ξενοδοχείο είναι φιλικό στο περιβάλλον κοκ).
Υπάρχουν μελέτες που χρειάζονται επικαιροποίηση.
Μαζί θα τις ανανεώσουμε για να προχωρήσουμε σε αλλαγές που θα κάνουν και το δικό σας όνομα πιο αξιόπιστο αλλά και της Ελλάδας ως προορισμό

Πιστεύω, επίσης, ότι υπάρχει ένας τομέας στον οποίο μπορούν να συνεργαστούν με άμεσα αποτελέσματα η Πολιτεία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι τοπικοί φορείς και οι επιχειρηματίες για τον εμπλουτισμό του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και την ανάδειξη της κληρονομιάς μας.
Αυτός ο τομέας είναι η προετοιμασία αιτήσεων για να ενταχθούν μνημεία της χώρας μας στο World Heritage Convention.
Όμορφο παράδειγμα είναι η δουλειά που έγινε στην Σπιναλόγκα.
Μετά από μια επίσκεψη του Υπουργού στο νησί, μαζεύτηκαν όλοι στο καφενείο (ο Υπουργός, οι τοπικοί παράγοντες, οι ξενοδόχοι της Ελούντας, φορείς όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο) και εκπόνησαν ένα σχέδιο για να ενταχθεί η Σπιναλόγκα μεταξύ των πρώτων σε υπηρεσίες για τον επισκέπτη μνημεία.
Αποδεικνύει το παράδειγμα αυτό και τον πλούτο που έχουμε γύρω μας και ή δεν το γνωρίζουμε ή δεν ξέραμε σωστά και οργανωμένα να το αναδείξουμε για φέρει τουρισμό, ενδιαφέρον και υπεραξία.
Αντιθέτως το περιβάλλον γύρω από τα ξενοδοχεία μας, τα χωριά, οι γειτονιές πολλές φορές υποβαθμίζονται από την έλλειψη σωστού τοπικού σχεδιασμού και συνεργειών, αντί να αναβαθμίζονται.

Υπάρχουν κοινά που αναζητούν αυτούς τους προορισμούς ή ακόμα κάθε τέτοιος προορισμός μπορεί να εμπλουτίσει και να δώσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
Η φήμη της χώρας μας δυναμώνει όταν φαίνεται ο πλούτος των μνημείων, συνδέονται με τον μύθο, την ιστορία, την παράδοση, το ελληνικό προϊόν, την ελληνική διατροφή.

o Θα ζητήσω από το ΥΠΠΟΤ να δημιουργήσει έναν μηχανισμό που θα παρακολουθεί και θα βοηθάει τέτοιες προσπάθειες, όμως ο ρόλος κάθε τοπικής κοινωνίας, κάθε Δήμου, κάθε Περιφέρειας εδώ είναι εξαιρετικά κρίσιμος.
Δεν αρκούμαστε μόνο σε αυτές τις βασικές πρωτοβουλίες.
Τις συμπληρώνουμε με δράσεις που επηρεάζουν όλο το φάσμα του τουρισμού, όπως ενδεικτικά:

o Δίνοντας βάρος στην ανάπτυξη μορφών τουρισμού, εδώ και χρόνια η χώρα μας έχει αφήσει ανεκμετάλλευτες όπως:
- Στον τουρισμό υπαίθρου.
- Στον καταδυτικό τουρισμό.
- Στον ιαματικό τουρισμό.

o Η αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων οικισμών μπορεί να αποδειχθεί σημαντικό και για την κληρονομιά μας αλλά και για την ανάπτυξη. Έχω ζητήσει την καταγραφή του αριθμού και της κατάστασης που επικρατεί σε αυτούς, καθώς και ιδέες για το πως μπορούν να αξιοποιηθούν.

o Δίνουμε έμφαση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού ως κομβικές στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα.
Στόχος είναι να γίνει η χώρα μας ηγετική δύναμη σε αυτόν τον χώρο και οι υποδομές είναι απαραίτητο στοιχείο αυτής της προσπάθειας.

o Είναι επίσης ώρα να πιάσουμε το θέμα της τουριστικής παιδείας από την αρχή και να αποφασίσουμε μαζί:
- Τι τουριστική παιδεία θέλουμε;
- Σε ποιες μορφές τουριστικής παιδείας οφείλει να εμπλέκεται το κράτος
- Σε ποιες μορφές πρέπει να συνεργαστούμε για να αναπτυχθεί το δυναμικό που έχει πράγματι ανάγκη ο κλάδος.
- Τέλος και η απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων και ΤΕΙ μπορεί να δώσει ώθηση και στον εκπαιδευτικό τουρισμό. Ενώ η λειτουργία νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών τους μήνες του καλοκαιριού μπορεί να βοηθήσει πολλές οικογένειες τουριστών να επιλέξουν ελληνικούς προορισμούς. Και αυτό απαιτεί συνέργεια με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας σε περιφερειακό επίπεδο.

o Έχει ωριμάσει στη χώρα μας το θέμα της εισαγωγής υδροπλάνων κυρίως για τη αεροπορική σύνδεση των νησιών μας και στόχος μας είναι μέσα στο επόμενο εξάμηνο να διαμορφώσουμε ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο.

o Αντιμετωπίζουμε το θέμα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων με τρόπο ώστε και αυτά να προστατεύονται αλλά και να μην δημιουργούνται προβλήματα και αβεβαιότητα στην επιχειρηματική κοινότητα.
Μείωση εργοδοτικών εισφορών σε όσες επιχειρήσεις είναι συνεπείς με τις πληρωμές τους.

o Μέρος μιας ευνομούμενης κοινωνίας είναι να πληρώνουν περισσότερα αυτοί που δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις τους.

o Μελετούμε ένα σχέδιο που να εξασφαλίζει ότι όσοι πληρώνουν με ακρίβεια τις ασφαλιστικές τους εισφορές θα πληρώνουν λιγότερα

o σύντομα θα έχω περισσότερα να ανακοινώσω για αυτό."


Ο κ. Παπανδρέου τόνισε την τεράστια δυναμική και προοπτικές που έχουν στην Ελλάδα τρεις βασικοί δυναμικοί κλάδοι: "Οι σχολές με πολύ μικρή ζήτηση στην χώρα μας είναι οι ναυτιλιακές σπουδές, οι σπουδές σε ιχθυοκαλλιέργειες και οι τουριστικές σπουδές. Τυχαίο; Δεν νομίζω! Η ποιότητα των σπουδών αυτών δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες - τις δυναμικές εξελίξεις και δυνατότητες - στους κλάδους αυτούς. Αυτό αποτελεί γενικότερο πρόβλημα της ελληνικής παιδείας σήμερα. Τομέας στον οποίον προετοιμάζουμε ριζικές αλλαγές".

Τέλος ο πρωθυπουργός ανάφερε πως ο γενικότερος βασικός στόχος όλων των παραπάνω είναι η Ελλάδα να καταστεί ένας εκ των 10 δημοφιλέστερων παγκόσμιων προορισμών για τον τουρισμό, "αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι η Ελλάδα μπορεί, εμείς οι έλληνες μπορούμε".
Πηγή: Κέρδος Online

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου